Archeologia greca: percorsi - 2017-2018 - Modulo A - Laurea magistrale

Obiettivi cognitivi

Il corso mira a suggerire la creazione di percorsi tematici o di tipo topografico, aventi come tema l’arte greca. Si richiede di aver sostenuto un esame di storia greca o comunque una buona conoscenza di quella materia.

Obiettivi professionalizzanti

il corso intende riproporre le conoscenze teoriche come base per l’attività di valorizzazione e promozione di musei e monumenti ad opera degli addetti al turismo.

Il programma verterà sulla definizione di un possibile percorso di tipo topografico o storico artistico o tematico nella Grecia antica. Per il prossimo anno accademico il corso si incentrerà sui santuari panellenici.
E’ prevista la redazione di una breve tesina da parte dello studente.

Come ausilio per la preparazione si consiglia il seguente testo: Blue Guide: Greece. The Mainland, London-New York 2005.

It requires you to have an examination on Greek history or at least a good knowledge of that matter.

The course aims to provide the essential knowledge about Greek art and archaeology organized in a thematic and geographic frame, with the aim to learn to organize archaeological itineraries in the Greek world.

The course aims to re-propose theoretical knowledge as a basis for the promotion of museums and monuments by tourism workers.

The course (class A) will be focused on the definition of a possible route on a topographical, historical or artistic field in ancient Greece. For the current academic year, the course will focus on the sanctuaries, theatres and place of education in Greece
It’s required the preparation of a short essay by the student.

As an aid to the preparation we recommend the following text: Blue Guide: Greece. The Mainland, London-New York 2005.
The specific materials for the course will be given during the lectures