Archeologia Greca: Percorsi - 2016-2017

Si richiede di aver sostenuto un esame di Archeologia e Storia dell'Arte Greca e Romana o comunque una buona conoscenza di quella materia.

il corso mira a suggerire la creazione di percorsi tematici o di tipo topografico, aventi come tema l’arte greca.

Il programma verterà sulla definizione di un possibile percorso di tipo topografico o storico artistico o tematico nella Grecia antica. . E’ prevista la redazione di una breve tesina da parte dello studente. Gli studenti non frequentanti sono pregati di concordare il programma con il docente

Come ausilio per la preparazione si consiglia il seguente testo: Blue Guide: Greece. The Mainland, London-New York 2005. I materiali specifici per il corso verranno dati nel corso delle lezioni.

It requires you to have an examination on Archaeology and History of Greek and Roman Art or at least a good knowledge of that matter.

The course of, aims to provide the essential knowledge about Greek art and archaeology organized in a thematic and geographic frame, with the aim to learn to organize archaeological itineraries in the Greek world.

The course (class A) will be focused on the definition of a possible route on a topographical, historical or artistic field in ancient Greece.  It’s required the preparation of a short essay by the student. Students who do not attend are asked to agree the program with the teacher.

As an aid to the preparation we recommend the following text: Blue Guide: Greece. The Mainland, London-New York 2005. The specific materials for the course will be given during the lectures Foreign students are request to concord the program of the exam with the professor before the end of the semester.

Valutazione progetto