Laboratorio di lingua greca - 2016-2017

Nessun prerequisito. Il corso è destinato a studenti che non abbiano conoscenze di greco, o vogliano rafforzare conoscenze pregresse.

Conoscenza di base della lingua e della grammatica greca. Capacità di tradurre testi semplici.

Insegnamento della lingua greca antica: fonetica, morfologia (nome, pronome, aggettivo, verbo, ecc.) e primi elementi di sintassi.

A. Sivieri - P. Vivian, Grammatica greca; A. Sivieri - P. Vivian, Esercizi greci, voll. 1-2

No pre-requisites. The classes can be attended by all students: no preliminary knowledge of Greek language is required.

Basic knowledge of Greek language and grammar. Ability to translate simple texts.

Laboratory of Ancient Greek: phonetics, morphology (noun, pronoun, adjective, verb, etc.), and basic notions of syntax.

Articles, essays, and albums or sets of photographic reproductions will be indicated during the classes. .

Prova scritta